Kaip gerai šokti?

Šis straipsnis labiau orientuotas vyrams, tačiau jis tiks ir moterims. Visi aišku pasakys, gerai pradedama šokti, kaip žmogus būna atšoka 5-10 metų, tuomet matosi visi jo gabumai. Sutinku. O tai kaip paaiškinti tokį dalyką: pamatai žmogų, kuris sušoka puikiai ir paklausi jo: „kiek metų šoki?“, jis atsako: „dar tik puse metų“ ir tuomet lieki nustebęs. Tai kas yra tokio tame žmoguje, jog jis vos pusmetį mokinasi šokti ir jau „varo“ taip nerealiai.

Jeigu geriau įlysite į jo šokį ir pažiūrėsite į jį iš šono, tai tame šokyje bus keturi į viršumas iškelti faktoriai, sąlygojantys jog tas šokis puikus. Kokie tie faktoriai?

Pirmasis faktorius yra vyro dominavimas šokyje. Šokių filosofija remiasi tokiu aspektu: vyras – aktyvus turi būti pradas šokyje, moteris – pasyvus. Jeigu vyras nesiima iniciatyvos šokyje, bijo suimti stipriau, pasukti stipriau moterį, jo dominavimas krenta, moteriai pradeda darytis neįdomu su juo šokti ir greitai iš moters lūpų pasigirsta tokie žodžiai: „aš žinok jau pavargus. Ačiū už šokį, tu gerai šoki“, – iš tikrųjų šis pasakymas reiškia, nė velnio su tavimi nėra įdomu šokti, tu per daug moteriškas šokyje. Jeigu žiūrėsime iš moters pusės, tai jeigu moteris pradeda šokyje dominuoti, stengtis pati apsukti vyrą, ji tampa greitai engiama ir norima atstumti vyrų, kurie yra vyriški. Tokie vyrai pradeda prie tokių moterų jaustis moteriški ir nereikalingi. Kaip sakau: „gerai šokanti moteris yra ta kuri moka klausyti vyro vedimo“.  Taigi tie gerai šokantys vyrai ar gerai šokančios moterys jaučia ir žino gerai savo rolę – kokią ją turi užimti.

Antras faktorius yra įsijautimas į patį šokį. Tie kurie šoka neįsijautę į šokius, galvoja kokį darys sekantį žingsnelį ir kokią techniką panaudos – serga technikų liga. Technikų ligos simptomai – visiškas neįsijautimas į šokį, o tik stengimasis kuo padaryti sudėtingesnes figūras. Iš šono viskas pasimato, kad žmogus nėra įsijautęs į šokį. Tai pajunta jo partneris ir tai yra atstumiantis dalykas. Tokie žmonės negirdi muzikos ritmo. Jų galvoje pirmoje vietoje – figūros sudėtingumas, technika, antroje – išmokti klausytis ir pajausti muzikos ritmą. Tokie žmonės niekuomet ilgai ir gerai neiššoks ir nemokės improvizuoti. Pasibaigs žingsneliai ir jie tą patį kartos, nes norint improvizuoti, reikia įsijausti į tai ką tu šoki. Taigi žmonės, kurie iš šono puikiai šoka ir kelia jumyse dideles emocijas – tai žmonės, kurie labai įsijaučia į tai ką daro.

Trečias faktorius yra įvairovė. Kuo daugiau žinai šokių žingsnelių ir kuo daugiau jų gali pritaikyti įsijausdamas į šokį, tuo tavo šokis efektingesnis ir gražesnis. Kaip aš sakau: sušok su žmogumi 9 kartus tą patį žingsnelį ir 10 karto jis nenorės. Jam bus neįdomu. Žmonių prigimtis yra tokia: mes norime kažko vis naujo. Mes norime naujų būsenų. Naujos būsenos mums duoda naujas emocijas. Nauji žingsneliai duoda naujas būsenas.  Iš pradžių bus sunku mokinantis naujus žingsnelius būti įsijautusiu. Tačiau po truputį po truputį įsijautimas šokant naujus žingsnelius vis didės.

Ir ketvirtas faktorius lemiantis gerą šokį yra dinamiškumas pačiame šokyje. Tokie žmonės užlėtina, pagreitina savo šokių tempą. Kartais jie net sustingta vietoje. Tačiau jie niekuomet nešoka monotoniškai vienu tempu. Kodėl? Nes jiems patiems taip neįdomu ir žiūrovams nėra įdomu. Jie šokdami tarsi junginėja šokių pavaras. Tai šoka greitesne pavara, tai lėtesne, tai išviso sustinga ir vėl pradeda. Taip žiūrintiems iš šono, norisi toliau žiūrėti, nes jie gali gauti staigmeną.

Na štai, apibendrinus, norint gerai šokti, reikia visus šiuo keturis faktorius laikyti bendrame aukštame lygyje. Nes jeigu bent vienas iš keturių faktorių bus žemame lygyje, tai bendra šokio kokybė nusipjaus to žemo faktoriaus lygyje.  Pavyzdys būtų toks: šokančioje poroje vyras puikiai veda (dominuoja, yra iniciatyvus), moteris moteriška (klauso vyro vedimo), pora daro daugybę figūrų, jų šokyje yra dinamiškumas, tačiau jie yra neįsijautę į šokį. Tai pati šokio kokybė krenta tuo lygiu, koks atsispindi jų įsijautime. Kitas pavyzdys: vyras yra iniciatyvus, stiprus, gerai veda, moteris puikiai klauso, yra abu įsijautę į šokį, yra judesių dinamiškumas, jie šoka tai greičiau, tai lėčiau, kartais padaro siurprizą keliančias pauzes, tačiau jie kartoja tuos pačius žingsnelius, figūras, pas juos nėra įvairovės. Tai bendra šokio kokybė nusipjauna tuo lygiu, kokia yra įvairovė.

SalsosRitmu

Straipsniai

Parašykite komentarą

El. pašto adresas nebus skelbiamas. Būtini laukeliai pažymėti *

*

Show Buttons
Hide Buttons
X